28 en 29 mei voorjaarsfair, kom je ook? meld je aan op: tuttemerull@me.com

Stralend schoon


Kijk ik had weer een dag men men men.
Het is 9 uur en ik zit net.
Vanochtend stapte ik uit bed vastbesloten die woonkamer eens helemaal op te ruimen want na 3 dagen moest het nu toch echt af .
Dus ik begon en als ik eenmaal begin mensen dan stop ik pas als het klaar is.
Eenmaal opgeruimd heb ik alles gestofzuigd, tafel zelfs want die lag ook vol zooi, daarna ben ik gaan schrobben (ja echt waar) en dweilen en gelukkig was het niet warm dus ik zweette helemaal niet ik was nog niet gedoucht dus ik stonk al dus dat maakte ook niet meer uit
Toen de keuken nog een goede beurt gegeven, het smerige broekje van Bettie gewassen en buiten te drogen gehangen, nog meer geboend, nog meer gepoetst, nog een machine was eruit gehaald en een nieuwe erin, vaatwasser aangezet want die zat vol met koffiekopjes die ik genuttigd had onder het kuisen en toen was ik gaar en kwamen de kids uit school en mama was nog steeds niet gewassen, haar nog rechtovereind, jogging aan, stinken...
ook niet onbelangrijk te melden dat ik het HAAT schoonmaken , dat doe ik nooit, doet de hulp, maar ik HAAT ook een vies huis en nu was het vies dus ging ik aan de schoonmaak omdat ik het niet langer kon aanzien en de hulp komt donderdag die kan gewoon tv kijken want alles is al gedaan
Het huis blinkt mensen echt ik heb de zonnebril gewoon moeten opzetten alles schittert en het ruikt me toch een partij lekker...

Toen ging ik delegeren, een kind naar AH gestuurd  voor boodschappen de ander met de honden en toen ging ik maar eens in bad.
Ik dacht ik ga ontspannen , lekker genieten in bad, even bijkomen,zelf ook schoon worden na het hele huis te hebben gedaan.
Maar niks hoor,  ik lag en vond de rust niet,  dacht aan wat ik nog moet doen en gedaan had of vergeten was en was binnen no time weer uit dat bad en weer bezig.
En nu ben ik net klaar pff en moet ik bedenken wat ik voor een kadootje ga doen voor Wondelgijn voor de actie van Cisca en dat is niet makkelijk want ik heb gezien wat zij aan Door heeft gegeven en daar is over nagedacht mensen, dat heeft betekenis.
Oh en ik ben niet zo , niet zo nadenkerig over de zin des levens en zo, ik leef en dat vind ik al zwaar genoeg soms en ik geniet en dat is eigenlijk wat ik wil;  genieten in het leven en zo oud mogelijk worden en oma worden en de 100 bereiken maar zonder diep na te denken.
Ooit zei iemand "ik ben op zoek naar mezelf..."
Een ander zei toen "Hallo ik zie je,  je  bent er al dus je hoeft niet te zoeken".
En toen dacht ik verrek hij heeft gelijk hoezo op zoek naar jezelf? Je bent wie je bent en soms ben je wie je wil zijn en soms niet door omstandigheden of zo. Meer is het niet.
Ach en dan moet ik dus,  die nooit nadenkt over zulke dingen,  iets kopen voor iemand die wel nadenkt. En dan denk ik meteen: o jee dat vind ze natuurlijk helemaal niks,  veel te oppervlakkig en zonder betekenis........
En toen dacht ik ineens Wattuhell ? voor degene die denkt me te moeten verbeteren hier,  ik weet dat je het zo niet schrijft is opzettelijk gedaan DUH  
Ik ben wie ik ben en zij krijgt gewoon iets van mij , lekker oppervlakkig kadootje dus.
En omdat ze me gruwelijk heeft laten schrikken vanmiddag krijgt ze misschien wel een eng kadootje want ik ben me echt rot geschrokken , ik was er bijna niet meer geweest mensen en dat was dan de schuld van Wondelgijn,  dat ik gewoon op 42 jarige leeftijd had kunnen sterven aan een hartstilstand door schrik.
Pff moet toch niet gekker worden. En toen bedacht ik me , stel ik sterf, hoe weten jullie dat dan? Want ik kan het dan niet meer vertellen ...

O en nog eens wat jahaaa we gaan weer oppervlakkig , genoeg diepgang voor vandaag  ik heb een gelzadel en elke keer dat ik op de fiets stap heb ik een natte reet terwijl het zadel droog is , iemand een idee?






19 reacties:

op de een of andere manier schrijf je heerlijke onzin en moet ik altijd wel even zo'n geniepig lachje uit persen, hardop lachen in je eentje is natuurlijk uit den boze want stel dat ze me horen in de kamer hiernaast, denken ze dat moeders spontaan seniel is geworden ,... geen idee van je gelzadel maar ik moet er dus wel stiekem om lachen LOL.

8 september 2009 om 22:10  
kwan zei

Ik vond Wondelgijns kado ook helemaal geweldig! Alleen voelde ik nu wel heel veel druk om ook iets geweldigs bij Novy in de post te doen.

Enne... Je zadel is droog en wordt pas nat als er druk op komt (wanneer je er op gaat zitten). Ik denk dat er toch iets van een scheurtje ergens zit?

8 september 2009 om 22:12  

Nou vertel dan ff waarmee Wondel je heeft laten schrikken!??
En hoe krijg je het voor elkaar om een natte kont te krijgen op je zadel! Heb je soms spijkers in je kont ofzo?
En als ik niets te vertellen heb, dan vertel ik dus niets, lijkt me niet interessant maar jij weet er weer het mooiste verhaal van te maken!

8 september 2009 om 22:26  
Ilse zei

Mooi is dat ik sloof me de hele dag uit en jij zegt dat ik niets te vertellen heb?
tssss

8 september 2009 om 22:28  

Heerlijk logje weer. Goh meid, jij gaat nog schrikken van alle cadeautjes die je van mij gaat krijgen. Ja, je leest het goed: ALLE cadeautjes!!! ;-)

8 september 2009 om 23:28  

Nou ja....niets te vertellen. Ik vind het bij mezelf nooit interessant als ik hier de hele toko heb gepoetst maar jij......ja JIJ ILSE, weet er een prachtig smakelijk verhaal van te maken....heb ik het zo weer goed gemaakt?... ;o)

9 september 2009 om 07:18  

hmmm geloof dat ik nog even goed nadenk voordat ik een gelzadel aan ga schaffen voor die oude fiets van mij.
Oh enne, ja, ik vlieg morgenvroeg gewoon lekker naar Rhodos na 5 jaar terrazzo de mi casa LOL met dank aan Q-music en Jiba. Hoe ik een week lang zonder jouw blogjes overleef weet ik nog niet, maar dat moet ik er maar voor overhebben hahahah.

Groetjes
Brigitta

9 september 2009 om 07:52  

Hahahahaha....van de hak op de tak. Maar het leest zo lekker weg.

Maar goed: je gelzadel is lek. De mijne ook en dus zit er nu een zadeldekje overheen. Knalroze met bloemen want als je iets fouts doet moet je het ook extreem fout doen.

9 september 2009 om 08:03  
Inge zei

Wat heb je dan gekregen van Wondelgijn? Ben eigenlijk wel benieuwd!

9 september 2009 om 10:05  
Ilse zei

Inge: ik heb niks gekregen ik moet haar een kadootje sturen. Ik kreeg wel een filmpje toegestuurd met de geest van Michael Jackson , bijna een hartverlamming.

9 september 2009 om 10:38  

hahahaha heerlijk hoe jij in één log zoveel dingen aan weet te snijden dat ik niet meer weet waarop te reageren, ben bijna in staat om een lijstje te maken ;-)

Wat het kadootje betreft, volg je hart, dat is altijd het beste, ook in dit geval, het draait om de gift, en niet zozeer om wat erin zit, of is dit ook al teveel nadenken voor jou, hahahaha

XXX

9 september 2009 om 11:56  
Zara zei

Ja Ilse, ik ga ook diep nadenken over jouw kado van mij. Iets over de zin van het leven en waar je heel Zen mee kan worden. Niet dus. Ik heb een idee, maar morgen pas vrij en ik wil er echt even serieus voor kijken ipv 2 zadeldekjes in te pakken en op de bus te doen.

9 september 2009 om 13:23  

Haha, ík ben degene die (ook) een cadeautje krijgt van Wondelgijn. Ik wacht met spanning af!

9 september 2009 om 13:58  
Door zei

Oh, dat filmpje kreeg ik ook, schrok me rot! En ik heb net een nieuw zadel gekocht, want ik had hetzelfde probleem!

9 september 2009 om 15:12  

Ik voer de spanning nog even op, want sta ik net bij de brievenbus, past mijn envelop er niet door!!! Dus moet je even wachten tot morgen, dan gooi ik het op mijn werk op de post.

9 september 2009 om 15:29  
Zara zei

Mijn kado voor jou geeft je weer zin in het leven. Jaja ik heb er erg over nagedacht. Blijf morgen maar thuis zouikzeggen...

9 september 2009 om 17:30  
amy zei

Gelzadel ? ja ik herken het ,ik heb ook een gelzadel ,ik denk dat er bij mij dus een silicoon is gaan lekken ofzo ,heb je ook wel es met die neptieten toch ?zal wel net zoiets zijn ,hahahah

9 september 2009 om 20:19  

whahahahahaha ik lig in een deuuuk hier voor mijn pc wat jij allemaal weg weet te tikken heerlijk en wat is dat filmpje dan met die geest van michael jackson?? je maakt me nieuwsgierig zeg, en ook wat het kado betreft van wondelgijn naar persoon x hahaha gelukkig heb ik een makkelijk kado in mijn hoofd iets wat wij vrouwen wel weer lekker vinden en nuttig kunnen gebruiken :P tjaaaaa wat is dat dan haha moet alleen nog het adres inorde maken tjo kunnen we niet op de site van kobus & co onze kados uitstallen??

ik ben net klaar met het gepimp van mijn blog maar het kan even goed zijn dat ik het van de week weer verbouw over hard werken gesproken haha ;)
heb nu pas even tijd om de blogs af te vliegen pfff en dan is het heerlijk om met een griep in mijn kraag bij jou blog te belanden diep of ondiep gang maakt niet uit het leest heerlijk en ik voel me ineens weer fit
nou een passend muziekje is nog niet zo makkelijk te vinden ben het nu al wieder beu miss heb jij nog een tip??
nu we toch de tips laten passeren.

lijkt me echt geen pretje om met een natte kont de stad door te kruisen
dat knalroze zadel lijkt me een geweldig iedee en je kan je fiets van verre al zien dus ook nog eens reuze handig

thnx voor al je reacties op mijn blogje.
errhug handig na een tip van tja ik weet niet meer wie press ,om die woord verrificatie uit te zetten en "na mijn toestemming" in te schakelen ik zoek me een rotje waar iemand een berichtje bij mij heeft gezet dus die schakel ik maar weer uit ook

wens je nog een heerlijke en doch rustig avondje toe groet xzenna

9 september 2009 om 21:00  

Wahahaha Ilse, zooooooo herkenbaar! Niets maakt fijner schoon dan rondrennen in je pyjama, niet gewassen, haar in een frotje. Dat poetst het beste Ha!
=Hm als ik dit zo lees dan moet ik misschien nog even overwegen of ik dit wel wil teruglezen hier=
Nou ja de waarheid mag gezegd. Ik heb zo´n "hele dag de hut op de kop totdat ie blinkt" gepland voor zaterdag. Man de deur uit, dat werkt beter. En als het dan af is heerlijk of met een plons in het zwembad of languit in het bubbelbad, met deel 1 van Stieg Larsson. Ja... lijkt het net of ik er zin in heb om te poetsen. Dat nou ook weer niet. Maar ja, het geeft zo´n onwijs tevreden gevoel als alles weer blinkt en heerlijk ruikt. =damn nou lijkt het net of ik een onwijs vies huis heb= =da´s niet waar hoor. Maar het wordt wel weer tijd dat de bezem er goed door gaat= Nou Dag! En oja dat zadel... da´s gewoon lek. Koop maar een nieuwe.

9 september 2009 om 22:36