28 en 29 mei voorjaarsfair, kom je ook? meld je aan op: tuttemerull@me.com

Uit vrouw.nl


Lesje gelukkig zijn, las het net in Vrouw.nl :
Volg je gevoel is makkelijker gezegd dan gedaan. Door de eeuwen heen is er veel over gezegd en gefilosofeerd. Is het haalbaar voor iedereen? Er zijn in ieder geval twee belangrijke voorwaarden waaraan je moet voldoen: 1) je gevoel voelen en herkennen en 2) lef genoeg hebben om te handelen naar wat je gevoel je ingeeft.
Ik ben er 100% van overtuigd dat ieder gezond mens emoties en gevoel heeft. Ik ben er ook van overtuigd dat sommige dingen die je doet of moet doen een goed gevoel geven. Daarnaast maak je ook zeker dingen mee die een rot gevoel geven in je lichaam. Als dit zo is, kun je al direct doorgaan met voorwaarde twee... handel naar je gevoel. Doe iets wel als je een prettig gevoel in je lichaam krijgt en doe iets niet als het niet goed voelt. 

Nu is er ook nog zoiets als ratio. Ratio is handig en heeft vaak gelijk op korte termijn. Op lange termijn echter heeft meestal je initiële gevoel gelijk. Ratio leidt tot conclusies en emoties tot actie. 

Doe wat je leuk vindt om te doen. 
Maak een lijst met minimaal 200 dingen die je leuk vindt om te doen.En daar gaan we al, 200 dingen jeeminee hoe moet ik dat nou voor elkaar krijgen, 200 is VEEL.  En stop niet met typen of schrijven voordat je er 200 hebt! Maak vervolgens een top 15 van die dingen die je graag dagelijks zou willen doen. Hang dit lijstje van 15 Kijk en daar weet ik er wel meer dan 15 alleen moet het wel realistisch blijven.  op in je huis zodanig dat je er dagelijks bewust of onbewust naar kunt kijken. Maak ook de afspraak met jezelf dat je vanaf nu elke dag bewust een keuze maakt die je leidt in de richting van een leven waar je deze top 15 wekelijks doet. Hoe denk je dat een mens zich voelt die elke dag dingen doet die hij of zij niet leuk vindt? Kloten denk ik dus.

Verzamel de juiste mensen om je heen. 
Een goed recept om jezelf niet lekker te voelen is om de verkeerde mensen om je heen te hebben. Wat zijn ‘verkeerde’ mensen? Meestal zijn dit mensen die afkeuren wat jij hebt gedaan, doet of droomt te willen doen. Nou die had/heb ik idd in mijn omgeving en het is helemaal waar dat deze mensen energie vreten, ik word er DOODMOE van en heb er ook helemaal geen zin meer in noch de energie, vaak vinden deze mensen zich ook superieur aan anderen en zijn ze perfect (denken ze) Deze mensen vreten energie en houden je tegen. Mijn advies is eenvoudig... als je meer jezelf wilt zijn, verzamel dan mensen om je heen die jou laten zijn wie je bent, met al je plussen en minnen. Kijk uit voor dream-stealers; mensen die je goed kunnen uitleggen dat wat jij wilt of waar je van droomt niet mogelijk is. En soms zijn deze mensen dichter bij je dan je lief is. 

"Als je meer jezelf wilt zijn, verzamel dan mensen om je heen die jou laten zijn wie je bent, met al je plussen en minnen." dat is een hele goeie...

Doe wat jij wilt en niet meer wat anderen willen dat je doet. Oh dat klinkt als muziek in mijn oren ben alleen bang dat dat niet altijd mogelijk is.
Denk op een rustig moment van de dag eens na over de verwachtingspatronen van anderen. Verwachtingen die zij wellicht hebben over jou. Kun jij je hieraan onttrekken? Kun je ervoor zorgen dat deze verwachtingen je niet beïnvloeden? Zeker... het heeft te maken met een keuze... vind je het jezelf waard om een leuk en interessant leven te leiden? Zo ja, maak dan nu de keuze dat je handelt volgens wat voor jou goed is. 

Hoe word je gelukkiger? 
Er zijn drie belangrijke factoren om jezelf gelukkig te voelen. De eerste is je dag- en weekinvulling; doe je de dingen die je leuk vindt? Niet altijd maar vaak wel. De tweede bepalende factor is je passie kennen en deze ook beoefenen. Wanneer jij je passie leeft, vergeet je de tijd volledig.daar ga ik eens aan werken  De derde en niet de meest onbelangrijke factor die je nodig hebt om geluk te ervaren, is het gevoel dat je je inzet voor een doel dat groter is dan jezelf. Voor de een is dat je kinderen een betere opvoeding geven dan jezelf hebt gehad of iemands zelfvertrouwen versterken door een compliment te geven en voor een ander is dat de wereld veranderen. ja dat doe ik al dagelijks

Misschien trigger ik je met dit artikel om nog eens goed na te denken over wat jij allemaal dagelijks doet...

Dit artikel is overgenomen van Vrouw.nl

6 reacties:

Wat een goed stukje! Ik ga het eens doen, die 200 dingen opschrijven, ik weet niet of ik er 200 weet, maar goed ik ben benieuwd hoe het uitpakt!

23 mei 2009 om 19:25  

Mmm, ik kan niet zo heel veel met dit soort artikelen. Vind het zo vaak 'de bekende weg' die beschreven wordt. Schreef een tijd geleden 100 goede dingen op, was erg gemakkelijk: http://toaske.web-log.nl/toaske/2008/02/honderd-goede-d.html

23 mei 2009 om 20:28  

mooi stukje, heb net de film into the wild gekeken. indrukwekkend. wat een mooie laatste zin "geluk is wezenlijk iets delen met een ander" moest een traantje wegpinken. wat vervelend dat je van die lichamelijke klachten hebt. hoop voor je dat er snel een diagnose met een oplossing komt.

23 mei 2009 om 23:26  
Inge zei

The Bucket list....is ook een mooie film met als onderwerp dat twee mannen in tijd van ziekte de dingen gaan doen die ze altijd al had willen doen. Dat zet je aan het nadenken. Maar 200 dingen opschrijven? Klinkt wel heel veel!
Heb jij al een lijst? Ach, ik ben al heel gelukkig met wat kleins en liefs....

24 mei 2009 om 11:33  
Inge zei

Hee, sta ik niet meer bij jouw links? Lig ik eruit?

24 mei 2009 om 11:36  
Ilse zei

@Madelief: enne heb je al 200 dingen?
@Toaske:dan haal je 200 ook wel
@Jenny:o die is zooooo mooi die film snik
@Inge: ja de bucket list heb ik ook gezien mooie film ook, nou ik heb mijn look veranderd zoals je ziet en toen moest ik alles weer opnieuw instellen en was jou vergeten maar is weer helemaal hersteld, je staat er weer in hoor.

24 mei 2009 om 11:59