28 en 29 mei voorjaarsfair, kom je ook? meld je aan op: tuttemerull@me.com

Soms moet je gewoon in bed blijven...



De dag begon al niet goed natuurlijk als je opstaat met ogen als billen...
Maar de dag vorderde al niet veel beter.
Ik ging met lief samen inkopen doen voor de winkel , dat was so far so good maar toen sloeg ineens als een donderslag bij heldere hemel een migraine aanval toe.
En dan moet je nog in de auto een dik uur rijden met heel veel zon die in je ogen schijnt....iedereen die ooit een migraine aanval heeft gehad weet dat dit echt HEL is.
Elke geluidje, licht etc is onverdraaglijk.
Gelukkig helpt bij mij meestal 1 ding heel erg goed bij een aanval en dat is hou je vast de drugaddict komt nu naar boven
een cocktail van
2 zakjes brufen 600, 4 paracetamol 1000mg, en een halve liter zwarte sterke koffie en eten (tegen de misselijkheid , zout eten )
dat deed ik dus en na drie kwartier voelde ik de migraine zakken toen we bijna thuis waren....
en nu is het weg. gelukkig

Eenmaal thuis mijn moedertje even gebeld die wordt morgenochtend geopereerd , wie wil steekt even een kaarsje aan voor haar morgenochtend.
Mijn kids zijn weer thuis sinds 20 uur .
En morgen mensen is het MAANDAG
en niet zomaar een maandag ...
Nee morgen is het BLUE MONDAY, de meest depressieve dag van 2010.
Morgen wordt mijn ma geopereerd op de meest depressieve dag van 2010, hopelijk is de chirurg niet suïcidaal.
Sommige dagen zijn gewoon geen feestje....




18 reacties:

Anoniem zei

als ik 'ogen als billen' heb zoals gisteren(!), neem ik een zakje Migrafin, het lichtste middel bij migraine, werkt prima(veur mich althans).maar moet eerlijk bekennen dat ik vaak begin met paracetamol omdat ik denk dat 't een gewoon hoofdpijntje is.wel even recept halen bij huisarts.
Veel sterkte gewenst voor jou en "de mam".
groete oet 't zuije,
Hubertine

17 januari 2010 om 21:16  

Note to self: duimen voor mam Ilse, duimen voor Natasja en duimen voor m'n eigen scheetje. Kump good maedje, kump good.

KUS

17 januari 2010 om 21:31  
Anoniem zei

Zooooo dat is zeker een cocktail,
maar wat helpt, dat helpt!!
Ik zoek ook zo iets, maar dan als je je niet happy voelt. ideetjes?????? Ik heb al weken billen ogen, en kom er niet vanaf.
Bahhh wat kan het soms ook ingewikkeld zijn..
Maar wou je heeeeeeeeel veeeeeel sterkte wensen met je moeder. Het moet gewoon goed gaan toch!! moet gewoon.
liefs karin
oja betekend inkopen!, nieuwe spulletjes in de winkel?
Ik zag dat ik nog in het rijtje van je favo blogs sta, maar die doet het niet meer. Ik heb nu deze.. maarja nog helemaal schrijfloos, het is er gewoon eff niet. maar komt wel weer hoor!!

xxxx

17 januari 2010 om 21:56  

Lieve lieverd,

Veel sterkte met je mamsie morgen, veel sterkte met je ogen, en veel sterkte met het missen van Elvis. Wat een ellende allemaal.

@Joeltje, dank voor de note aan yourself, ik maak een note aan myself voor morgen met dezelfde inhoud.

Wat een vervelende dingen allemaal ineens in blogland.... pfff.

17 januari 2010 om 22:04  
NOVY zei

Woow, wat een cocktail..!
Haha: ogen als billen.

17 januari 2010 om 22:11  

sjemig, wat een cocktail zeg. Ik geloof dat ik er hartstikke ziek van zou worden.
Sterkte morgen.

17 januari 2010 om 22:58  

haha hoe weet je al die ellende toch weer grappig op te schrijven.
veel sterkte voor je moeder morgen.

tjezus mens wat veel pijnstillers, dag migraine en dag leverfuncties ;)

17 januari 2010 om 23:05  

Aanbod vor een weekendje Zweden (of een week) in februari blijft staan. Er ligt nu 60 cm. sneeuw bij ons en over twee weken (dat is dus niet in februari) wordt er een langalufwedsgtrijd bij onsin het dorp georganiseerd. Nu heeft je moeder je misschien nodig, maar het is ook nog geen februari. Er gaan iedere dag 2 vluchten rdchtstreeks van Amsterdam naar Linköping, op 15 minuten rijden van ons huis. Je moet wel een auto huren)

18 januari 2010 om 00:15  
inge zei

hoop dat alle goed gaat met je mams!

18 januari 2010 om 10:47  

Fijn dan, dat ik op Blue Monday naar de mammapoli mag.

Sterkte vandaag, voor jou en je moeder. Ik steek nog even je engeltjeskaars aan!

18 januari 2010 om 11:01  

Oh ja, migraine ik ken het, niet fijn. En een kaarsje voor je moeder, op een goed herstel!
Karin

18 januari 2010 om 11:19  
lia zei

Sterkte met je moeder.

18 januari 2010 om 12:24  

lieve Ilse... er brandt hier een kaarsje hoor... en we gaan er gewoon van uit dat alles goed komt..en dat je moeder snel herstelt...
Migraine.. praat me er niet van.. sinds de herceptin heb ik er last van..en alleen een zeer donkere bril helpt...
verder is hier de maandag nier blue maar in grijs gekleed door de mist met de schittering van de druppels aan de takken van de bomen..
ik denk aan je
grts

18 januari 2010 om 13:05  

Tja wat kan ik hier nog aan toe voegen...shit happens,,
Zal een kaarsje branden voor jou en je mams.Heel erg veel sterkte.

18 januari 2010 om 15:28  

Idd de meest deprimerende dag van het jaar en het jaar moet eigenlijk nog beginnen!
Denk aan je en aan je mams, maar vooral en heel erg aan jou! You know why! (((*)))

18 januari 2010 om 17:17  

Wat een interessant recept tegen migraine! Hoe heb je dat uitgevonden? Heb je gewoon dingen bij elkaar gemikt, weggespoeld met koffie en het werkte?

Sterkte voor morgenochtend.

18 januari 2010 om 17:33  

Hey Ilse, ik hoop dat t goed is gegaan met de operatie en heb een kaarsje aangestoken.
Deed mijn moeder ook altijd en sommige dingen neem je als vanzelf over :))
Fijne avond

liefs Brigitte

18 januari 2010 om 19:55  

Ik ben ook een migraine patient en sinds ik de neusspray heb van imigran gaat het goed.

En je hebt idd van dei dagen dat je beter onder de dekens kujnt kruipen to hij voorbij is

Fijne avond en sterkte voor je moeder

Elise

18 januari 2010 om 22:48