28 en 29 mei voorjaarsfair, kom je ook? meld je aan op: tuttemerull@me.com

De ouderwetse bakkerij

Wij wonen schuin tegenover de ouderwetse bakkerij.
En geloof me als je er naar binnen gaat dan weet je niet wat te nemen want alles is lekker.
Zo leven ze hier op hun kwarkbollen , o zo heerlijke kwarkbollen, dat is echt DE grote favoriet hier in huis.
En deze week ging ik mezelf eens goed te buiten daar en sloeg eens goed in , maar het is allemaal al lang op natuurlijk en vandaag hebben we weer nieuw gehaald want 7 kinderen die hebben echt al dit lekkers zo naar binnen.
Heerlijk vinden ze het hier na school een stuk kwarkbol of een scone of drentse stoet ......kijk en kwijl....ja mensen jullie moeten echt komen hoor dan kan je meteen dit lekkers allemaal proeven hier uit Harderwijk.
En dan heb ik het nog geeneens gehad over de Harderwijker specialiteit van deze bakker,  de Zeebeer...daarover een andere keer meer....
Ik heb HIER ook nog wat dingen van ons huis geplaatst voor wie interesse heeft..


De kwarkbol in de hoge stolp





14 reacties:

*Kwijl*.. dat brengt me op een heel goed idee... ik ga nu de broodbakmachine aanzetten om een rozijnenbrood te bakken!

10 oktober 2009 om 17:23  

Heeeeeeeeeeeeerlijk Ilse,
daarom kom ik elke vrijdag bij je koffiedrinken, hahahaha, geintje!!!
(Blogdames: ik word dan echt volgestouwd met kwarkbol, zeebeer, drentse stoet, scones e.d. De ham-kaas croissants zijn ook zo vreeeeeeeeeeeeeselijk lekker!!!)

10 oktober 2009 om 18:53  

heerlijk is dat he,,ben vandaag speciaal naar Amsterdam gereden voor de echte franse bakker die daar zit...Dat was weer smullen...

10 oktober 2009 om 19:14  
lia zei

Ik ga eerst eens kijken waarom ik die andere blog van je niet heb op mijn lijstje. Ja, dat ga ik eerst doen en dan kijken of ik ook nog wat lekkers heb bij de koffie straks.

groetjes

10 oktober 2009 om 19:42  
Anoniem zei

o jammie jammie, en ik wil zo graag nog wat afvallen voor het weer vreten op aarde is. maar op de een of andere manier begin ik altijd te lijnen in deze tijd vh jaar en nee het werkt nooit ;)


ik ga even kijken hoe ver het rijden is barendrecht-harderwijk.

groetjes
femke

10 oktober 2009 om 20:54  

Dat mis ik hier eigenlijk zo'n echte bakker, ze zijn er wel hoor, maar echt... ik blijf heen en weer lopen, de één heeft dit lekker de ander weer dat.. moe wordt je er soms van.

XXX

10 oktober 2009 om 21:07  

O scones zijn zo lekker hè! Maar dan wel met cornish clotted cream en aardbeienjam!!!!!!!!!!

Kwarkbollen ken ik niet en heb ik volgens mij nog nooit gegeten.. zal eens kijken bij de bakker alhoewel... wil graag een maatje minder worden dus misschien geen handig idee :-)

10 oktober 2009 om 21:29  

wat een mooie fotos heb je ervan gemaakt. Ik mag dat wel alles zo lekker in stijl presenteren.. Bij RM in de van baerlestraat hier doen ze dat ook altijd zo leker over de top.. met grote glazen potten vol lekkernijtjes :)

10 oktober 2009 om 22:09  
Ilse zei

@Francis: enne heb je rozijnenbrood gemaakt?
@kari: ook lekker de franse bakker...
@femke: 1,15 uur minuten rijden van jou naar mij kan best... :)
@lia: je hebt hem gevonden zie ik de blog
@Morgaine: heb ik ook hoor heb nog een bakker hier in de stad en daar haal ik weer brood, och is goed voor de conditie
@claudia: cream en jam , niks ervan is niet goed voor de lijn
@vosgesparis: dus het is over de top??? hmmm

11 oktober 2009 om 00:59  
Door zei

Heerlijk! En wat heb je het gezellig uitgestald.

11 oktober 2009 om 09:57  

Je vergeet het suikerbrood! En de granery-puntjes met boeren-belegen kaas en karnemelk van je buurvrouw!

11 oktober 2009 om 11:41  
Inge zei

mmmmm....jammie! Lekker hoor! Enne gefeliciteerd met de zwangerschap.....kijk al uit naar de minipups!
En leuk zeg dat je open huis heb in november, alleen die data dan zijn wij er niet, volgende keer beter!

Fijne zondag verder!

11 oktober 2009 om 15:45  

Wauw, ziet er lekker uit zeg allemaal. jammer dat er nog geen reukcomputer is.

11 oktober 2009 om 21:37  

Hé, wat een mooie stolp ;-)!

(Manlief keek 's goed naar dat ding, trok z'n wenkbrauwen op en vroeg: wat is dàt?!... Gelukkig vond m'n schoonmoeder hem wel heel mooi ;-))

2 november 2009 om 11:07