28 en 29 mei voorjaarsfair, kom je ook? meld je aan op: tuttemerull@me.com

Weekend

TE KOOP:

We hebben een heerlijk weekend achter de rug.... We zijn de kids naar hun vader gaan brengen en zijn zelf lekker in Weert gebleven, lekker genieten in mijn eigen huis.
Het huis staat nog steeds te koop dus voor wie denkt ik wil wel een huis in Weert , bel vooral.
Tot nu toe is het nog wel handig dat ik daar nog mijn huis heb want dan kunnen we een weekend daar blijven als we willen.
Daarbij is het ruim, licht en rustig toch wel even anders dan de stad en een rumoerig cafe aan de overkant. Een huur huis zal ook nooit zo eigen voelen als een koop huis welke helemaal is aangepast aan je smaak en behoeftes. Dus het was echt thuiskomen.
Gezellig even bij zus langs en haar nieuwe huis bewonderen, ze zijn flink bezig een grote boerderij te bouwen met paardenstallen, het was prachtig en nog niet eens af dus dat beloofd.
Wat ook zo heerlijk is, is om weer eens met iedereen plat te lullen (dialect). Niet: hoe is het? maar: whij esj?, die harde g is leuk maar ons dialect is toch ook wel heel erg gezellig en vertrouwd.
Guido verstaat nu alles gelukkig en moet nog steeds lachen om onze familie... onze familie schreeuwt, wij praten niet gewoon (schijnt) maar praten LUID!! Tja waar dat aan ligt? Misschien omdat mijn vader altijd aan 1 oor doof was?? Nu heeft ie een supersonisch gehoorapparaat en hoort alles weer (vooral wat ie niet moet horen). Ik weet het niet, maar ook tantes en ooms schreeuwen, eigenlijk iedereen wel. En hoe enthousiaster we zijn hoe harder het eraan toegaat.
Het was sowieso een gezellige boel in de stad , de jaarlijkse braderie , met overal muziek en kraampjes. De terrasjes zaten bomvol.
Weertenaren houden van feesten, de jaarlijkse carnaval, boerenbal, kermis, braderie, Weert swingt (muziekfeest) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Alles is goed om er een speciale dag van te maken. We hebben natuurlijk ook de Weerter vlaaien die heerlijk zijn en met kerst hebben we de grootste kerststal van NL in onze Martinus kerk. En Sinterklaas is ook een paar weken gevestigd in Weert in Het huis van Sinterklaas , met de keuken waar de pepernoten worden gebakken, de inpakkamer, de testkamer waar al het speelgoed getest word, de slaapkamer van de Sint , de slaapkamer van luie Piet , de postkamer waar alle brieven van de kinderen aankomen, de zaal waar Sint de kinderen ontvangt, de vertelkamer waar de Pieten verhaaltjes vertellen aan de kinderen en natuurlijk de stal voor het paard van Sinterklaas.
Limburg is gezellig.........
HOUDOE !!




1 reacties:

Anoniem zei

ik heb je nummer niet...

17 juli 2007 om 10:06