28 en 29 mei voorjaarsfair, kom je ook? meld je aan op: tuttemerull@me.com

Romantische avond met brandweerman...



In het kader van een beetje romantiek en heel erg koud hebben in mei ... hadden we ik gisteravond het goede idee om de kachel aan te doen in de slaapkamer.
Lekker warm en zooo romantisch !
Zo geschiedde ... kacheltje aan... romantiek en....
Na een dik half uur .......
BRANDALARM !!!!!
En hij werkt goed hoor ons brandalarm , het leek wel eerste maandag van de maand 12 uur maar dan IN ons huis ...
Rook mensen en stank ... want dat is normaal de eerste keer bij een nieuwe kachel , heel normaal.
Daarom word men ook aangeraden de eerste keer de kachel aan te steken ergens in de ochtend en dan alle ramen open te zetten en te luchten . Duh, had ik even niet meer aan gedacht in mijn romantische bui.

Enfin het was nu half 2 's nachts en de hele slaapkamer was inmiddels nog romantischer geworden , lees rookgordijn zodat je elkaar niet eens meer zag.
Dus nadat ik die loeihoorn had uitgeschakeld en de brandweer had verzekerd dat er echt geen brand was alleen maar een romantische ingeving om 1 uur ' s nachts gingen we op de bank slapen .
Alle ramen waren inmiddels open.
Om 5 uur werd lief wakker en ging op inspectie , kachel uit, rook en stank weg dus we konden naar bed, een heel koud bed want de ramen hadden immers allemaal tegen elkaar open gestaan de hele nacht .
Ik opperde voorzichtig dat we de kachel misschien even konden aansteken ? Nee geen goed idee.


19 reacties:

Oooh nee, sorry moest toch lachen om dit verhaal, zie het helemaal voor me!!!!
Volgende keer waxinelichtjes... (op afstand dan graag!!).
Fijne dag!
groetjes Madelon

6 mei 2010 om 09:51  

Het is toch altijd wat met jullie..
wat zal de brandweer gedacht hebben.
En wat nu, bij een volgende romantische bui???
Groet, Cobi.
oja, ik ben sinds kort een medeblogger geworden,kijk maar eens.

6 mei 2010 om 09:55  

hahahahaha... ik heb beeld.....!!
Sorry maar dit is wederom wel weer komisch..
Het lijkt wel of er bij jullie alleen maar leven in de brouwerij is.
Rook vrij weekend gewenst.. ;-))
Groetjes Hetty.

6 mei 2010 om 10:19  

Whahahahaaa, néem je eens de tijd voor wat romantiek.....
Sorry, ik lig in een deuk!

6 mei 2010 om 10:19  

Briljant plan! Volgende keer gewoon maar opwarmen naast de cv he, of in de armen van die knappe brandweerman, euh, je man.

6 mei 2010 om 12:36  

Nou nou, je maakt het wel spannend hoor met je romantische bui! Nu maar hopen dat je kachel de vlg keer niet gaat walmen! Ik zou het touw om uit het raam te springen maar klaar hangen!

6 mei 2010 om 12:40  

WOEHAHAHAHAHAHA, maaaaaaaaaaaar je hebt wel romantiek gekregen....heeeeeeeeeeeel dicht tegen elkaar in een steenkoud bed om toch maar weer warm te worden! Ik zeg missie geslaagd;)

Lynda

6 mei 2010 om 13:18  

Zit ook geen romantiek in he, bij die mannen. Zucht, wil je alsnog die kachel aan mag het niet ahha

groetjes Elise

6 mei 2010 om 13:44  

Wat een ellende!!...maar ik leg ook in een deuk hoor!!!

Ik zal voortuin maar gewoon wat kaarsjes aan doen.............en lekker dicht tegen elkaar aan ...........ook romantisch hoor !!

Tjeeeeeeee.....wat een nacht !!

Weetje.........ik zit net te denken he?? ........( doe ik af en toe...!)

Je hebt nog nooit een berichtje bij mij achter gelaten..........vind je mijn blog niet leuk of zo??? hahhahahahh !!

Mag ik toch wel zeggen he??...ik ben lief hoor !! hihihihihi!!

Nou meid een fijne dag vandaag !! lieve groetjes Ria

6 mei 2010 om 14:22  

Hè, da's nu flauw van G. Niet eens meer een vroeg fikkie stoken dus...? :-D Meid, hoe krijgen jullie het toch weer voor elkaar? Ik lig echt in een deuk hier! Kan er niets aan doen....
Door de kou moest je natuurlijk wel lekker romantisch tegen elkaar aankruipen....? Kwam alles toch weer goed! Hahaha

6 mei 2010 om 15:55  

Hahaha, wat een bak zeg! Je had het bed natuurlijk ook op een andere manier kunnen verwarmen. ;-)

6 mei 2010 om 17:21  

Nou jullie nemen een hete nacht wel heel erg letterlijk. En dat terwijl smokey eyes wel heel verleidelijk schijnen te zijn :o)Je zou jullie maar als buren hebben!
Fijne avond

6 mei 2010 om 19:01  

*Proest* Hopelijk heb je het ondertussen al weer wat warmer?

6 mei 2010 om 19:25  
lia zei

Jemig, echt weer iets dat bij jou moet gebeuren. Moet er wel een beetje om lachen [neem me niet kwalijk hoor]

6 mei 2010 om 19:44  

Ilse,

Het is ook de bedoeling dat het koud is in een slaapkamer. Waarom? Lekker dicht tegen elkaar en dan zo je best doen dat je het vanzelf warm krijg van elkaar. Probeer dat eens de volgende keer. Wij mogen van de kinderen geen kaarsjes aan op de slaapkamer want dan weten ze al wat er gaat gebeuren. uuuuuuughhhhlllll. Gatver dat doe je toch niet meer, jullie zijn al 44.... (tekst jongste dochter)


Groetjes Pieternel

6 mei 2010 om 19:46  

Op de bank kan ook heel romantisch zijn...toch?! Of was de romantiek toen al door de open ramen weggevlogen :)
Echt een Ilse-avontuur hè?! Wij liggen hier allemaal in een deuk, maar jij zag er waarschijnlijk niet de humor van in?!
Groeten, Corine(THUIS)

6 mei 2010 om 21:15  

Whoehahaha, hebben jullie dat weer..... Nu maar hopen dat het zo warm wordt dat de kachel niet meer aan hoeft.

6 mei 2010 om 22:55  

Ik vind een avondje met de Brandmeester heel romantisch, grinnik, maar da's voor jou wat anders! Wat een verhaal weer, ik moest er stiekem toch een beetje om grinniken...

7 mei 2010 om 12:03  

Oeps! Dat doe je volgende keer ook niet meer dus... Voordeel van zo'n koud bed is wel dat je dicht op elkaar moet kruipen om warm te worden. Ook heel romantisch toch? Ok... Misschien niet om vijf uur snachts Rens...

7 mei 2010 om 15:29