28 en 29 mei voorjaarsfair, kom je ook? meld je aan op: tuttemerull@me.com

In dubio


Ik roep al weken dat ik dit jaar geen kerstkaarten stuur.

Waarom?
Omdat ik er eigenlijk gewoon geen zin in heb, te lui voor ben om weeeeeer 80 enveloppen te schrijven en dan binnenin de kaart vaak nog een persoonlijke boodschap voor iedereen, ik ben daar dagen mee bezig. Ik heb het ook gewoon druk met alles regelen voor ons nieuwe huis natuurlijk. 
Kijk, ik kan ook zeggen dat ik vanwege de kredietcrisis geld wil besparen en dat ik dat geld liever aan een goed doel geef bv de voedselbank, alhoewel die net meer dan 2 miljoen gekregen hebben dankzij Rene en Natasja Froger dus misschien moet ik dan maar een ander goed doel uitzoeken.
Goede doelen zat daar ligt het niet aan.
Maar dat is allemaal niet zo,  ik heb er gewoon geen zin in.
Moet ik  op zoek naar leuke kaarten want om nu nog creabea te gaan doen is een beetje kort dag, postzegels halen , alles schrijven, nadenken over die persoonlijke dingen etc etc.
Andere jaren deed ik dit al 3 maanden van te voren , zat ik lekker in de zon kerstkaarten te schrijven. 
Alleen weet je in december niet meer wat je toen schreef en is het erg pijnlijk om iemand die zijn vader net een week voor kerst heeft verloren een kaart te sturen met de tekst: Wat heb jij een geweldig jaar achter de rug, je zult wel blij en voldaan zijn, ik wens je net zo'n voortreffelijk jaar in 200? met je hele familie. Fijne kerstdagen met je ouders!
Dus ik heb wel geleerd dat je dit gewoon niet 3 maanden vooruit kan gaan schrijven.
Verder heb ik ook wel eens dat ik dan een kaart krijg van iemand en dan niet weet of ik diegene ook een kaart heb gestuurd, dus sindsdien maak ik ook meteen een lijst van namen van diegene die ik een kaart heb gestuurd.
Enfin het is een hele organisatie bijna,  die kerstkaarten.
Dus roep ik al weken : Ik stuur dit jaar geen kerstkaarten!
Maar ik heb nu al de eerste stapel gekregen kaarten hier op tafel liggen en dan denk ik toch van "Goh zal ik een kaartje sturen?" " Het is wel leuk om kaarten te krijgen toch?" " Ze doen immers ook moeite om mij een kaartje te sturen... Zal ik wel? Zal ik niet?" " Zijn ze beledigd als ik er geen stuur?" " Vind ik het erg als ze beledigd zijn?"  Pfff,  ik ben er nog niet aan uit.
Mensen jullie zien het wel, wel een kaart of geen kaart ik ben er nog niet uit, ik wens jullie toch allemaal hele fijne kerstdagen en meen het ook en jullie zijn het allemaal hartstikke waard een kaart te krijgen en ik wil niemand voor het hoofd stoten maar ben druk en moe en heb gewoon geen zin in al dat geschrijf en dat ligt alleen aan mij , aan mij alleen en aan niemand anders!!!!
Nou als er nu nog iemand boos is dat ie geen kaart krijgt.....



10 reacties:

Anoniem zei

Ik ben nog heel erg van het schrijven van kerstkaarten. Ook omdat ik het zelf heel erg leuk vind om de (kerst)post te ontvangen. Waar ik niet vrolijk van word zijn de kerstwensen die er meer en meer via e-mail binnendruppelen. Dat men dus 50 mensen tegelijk dezelfde e-mail stuurt, dan krijg ik persoonlijk liever niets eerlijk gezegd.

16 december 2008 om 21:36  
Yuen zei

Oh ik herken dit! Ik zei het verleden jaar ook, maar heb het toch gedaan toen de kaarten bij ons de bus in bleven stromen.

Geen tijd, geen inspiratie, geen zin om er geld aan uit te geven.. genoeg redenen om het niet te doen.
Misschien moeten we een kaart sturen, dat we voortaan geen kerstkaarten sturen, maar wel elk jaar aan hen denken. Zoiets???

16 december 2008 om 21:56  
Yuen zei

Toaske, dat is ook zo... ik krijg liever per post een kerstwens of niets... .

16 december 2008 om 21:58  

Zie je, reactie staat er niet. wat ik zei was....

Beetje kinderarbeid kan geen kwaad volgens mij. Adressenbestand er naast. Kaarten op een stapeltje en schrijven maar jongens. En dan aansluitend allemaal een mcsnackje;-). Of zitten die van jou niet meer in de leeftijd dat je ze daarmee kunt paaien.

17 december 2008 om 09:22  
Anoniem zei

Ik denk altijd, ik doe het niet, en daar ben ik volkomen tevreden mee tot 2 dagen na Kerst en dan ga ik alsnog als een dolle aan de slag met die k**kaarten.

17 december 2008 om 10:17  
Ilse zei

Nee die willen euro's , veel euro's want daar willen ze dan weer xbox spelletjes voor kopen waar ze dan weer als een stel verslaafde zombies achter zitten...
En je met niet vergeten, ik heb hier te maken met puberende kinderen, die wil je echt niet zo lang aan je tafel hebben hoor dan word je stapelgek!

17 december 2008 om 11:31  

Heb ook echt precies hetzelfde, maar vind het toch ook wel iets leuks die kaarten versturen en ontvangen. Best jammer dat het steeds minder wordt door oa internet. Ga dit jaar toch weer schrijven... Het heeft toch wel iets :)

17 december 2008 om 14:58  
Anoniem zei

Ik heb net toch maar weer een hele stapel zitten schrijven. Ik was er ook een tijdje mee gestopt maar vind het toch wel leuk om de kaarten te krijgen. Dus moet je zelf ook iets doen hè. Maar jou adres heb ik niet meer dus .....
Hele fijne feestdagen en voor 2009 heel veel liefde en een goede gezondheid.En een heel jaar hele lieve kinderen!!!! heel veel liefs nelis

17 december 2008 om 22:03