28 en 29 mei voorjaarsfair, kom je ook? meld je aan op: tuttemerull@me.com

Tuinarchitect


Gisteren hebben we een hele middag vergadert met de tuinarchitect. 

Ja want behalve een architect voor je woning heb je er ook een nodig voor je tuin .
Wij wel tenminste want ik ben mevrouw GEEN groene vingers en echt een analfabeet op tuingebied. Ik weet wat ik mooi vind qua boom maar weet alleen de naam niet.
Dan krijg je van die gesprekken met zo'n man dat je die bomen met die grote bladeren en bol zijn zo mooi vind. De tuinarchitect kijkt me dan aan en ik zie hem denken : "Ja mevrouwtje daar kan ik nou wat mee, duh, NOT dus" maar blijft correct en netjes en noemt dan wat latijnse namen die ik totaal niet ken nog begrijp. Ik knik dan maar wat om niet geheel debiel over te komen maar goed hij had het door en kwam met boeken.
En ik had wat voorbeelden bij om hem te kunnen laten zien. Ja hortensia's die weet ik dan weer wel en die vind ik ook heel erg mooi. Helaas was dat de enige soort die ik bij naam wist te noemen.
Maar we komen er wel, hij heeft heel veel boeken en laat dan gewoon aan ons plaatjes zien, praat een stuk makkelijker. En ik heb hem de tekening van mijn vorige tuin in Weert gegeven om even aan te geven hoe ik het niet wil, te veel perkjes en te veel dingetjes die steeds maar weer onderhouden moesten worden.
In ieder geval hebben wij als wens weinig onderhoud, strak, knus, gezellig, netjes, geen rommelige tuin, geen riet of bamboe en hagen. Eigenlijk houden we van redelijk strak maar toch klassiek. 
Ik maak me geen zorgen , deze man is een vakman en we hebben al meerdere tuinen van hem gezien dus dat komt wel goed.
Ben heel erg nieuwsgierig naar de eerste ontwerpen....

1 reacties:

Yuen zei

Gaaf zeg, ben benieuwd hoe het eruit komt te zien? Wanneer trekken jullie in het mooie kasteeltje?

26 september 2008 om 19:45