28 en 29 mei voorjaarsfair, kom je ook? meld je aan op: tuttemerull@me.com

Gesprek


"Mama, ik ga zo naar het RSG mijn boeken halen, dan moet je ze wel voor maandag gekaft hebben want dan begint school."

Uh pardon??? Wie MOET die kaften? 
"Ja,  jij natuurlijk,  ik kan dat namelijk niet."
Oh... maar ik leer je dat wel hoor, doe er 1 voor en de rest kan je dan zelf doen.
"Ja  DUH  dat is hartstikke veel werk."
Voor mij niet dan? 
"Nee, want jij kan het."
Mijn moeder heeft nog nooit een boek voor mij gekaft , geloof geeneens dat ze wist dat die boeken gekaft moesten worden, mocht ik allemaal zelf ontdekken namelijk en ook alles zelf kopen dus je hebt geluk; ik heb al alles voor je aangeschaft.
"Maar ik kan het echt niet."
Jij kan het ook nadat je er een paar gedaan hebt en helemaal als je klaar bent, ik ga namelijk niet de komende wat ? 6 jaar ?? jouw boeken kaften hoor.
"Oh...." (enigszins teleurgesteld en verbaasd)

Vanmiddag heb ik uiteindelijk 1 boek voorgedaan en toen heb ik hem gewoon gelaten en ben weggegaan (anders ga ik weer meehelpen en uiteindelijk doe ik alles alleen, ken mezelf en mijn zoon).
Na een uurtje of 2,5 ben ik weer thuis gekomen en had ie bijna alles af. De eerste 2 waren niet zo geweldig gelukt maar daarna was het perfect gekaft (zo zie je maar weer, ze kunnen het best zelf en het hoort gewoon bij opgroeien om dingen te leren en zelf te doen).
De laatste 6 heb ik hem nog even geholpen omdat ie zo goed zijn best had gedaan en nu ligt alles keurig gekaft op zijn kamer.
Mijn zoon heeft weer iets geleerd:  kaften.