28 en 29 mei voorjaarsfair, kom je ook? meld je aan op: tuttemerull@me.com

Schrikken


Er zijn dagen dat ik opsta en blij ben dat make-up bestaat en ik het heb staan in de badkamer. Zo ook vanochtend na mijn geïrriteerde gesprek met de meneer van UPS. Dus snel,  want ik had haast de make-up erop en in de auto. Ik rij al even rond en kijk eens in de spiegel per ongeluk. Dat was schrikken, ik zag een indiaan nl. Roodhuid om precies te zijn. Whoeeahhhh, o jee, dat ben ik, schoot door mij heen en niet iemand die zich verschuilt had op mijn achterbank. Nog eens kijken, snel stoppen langs de kant van de weg.....zakdoekje en de hele zooi eraf gehaald. Welk potje heb ik in hemelsnaam op mijn gezichte gesmeerd? Het was in ieder geval niet de goede kleur. Snel bedenk ik wie mij allemaal gezien heeft vanochtend en constateer dat de schade meevalt. 

Aaargh


Ik moet al 3 dagen een pakketje krijgen van UPS. Een computersoftware pakket, 1e dag was er niemand thuis. Ik krijg daar bericht van en zorg dus dat er de 2e dag wel iemand thuis is. Die persoon is een half uur weg geweest en net in dat half uur komt de meneer van UPS, om gek van te worden. Derde dag zorg ik dus dat er iemand fulltime is, mijn oppas is er en ik heb gezegd als je weg gaat boodschappen doen zorg dat Yoni er dan is dan kan hij dat pakket aannemen. Niet dus. De meneer van UPS kwam natuurlijk weer net in dat half uur dat de oppas boodschappen deed, ik verdenk hem er van op de loer te liggen en express te komen als er iemand weg gaat, hoe krijg je het toch steeds voor elkaar dat je dan net komt als een volwassenen een half uur weg gaat.

Nou bij UPS geven ze geen pakket af aan een kind. Ik bel dus ' lichtelijk'  geïrriteerd naar UPS.
          UPS: Goedemorgen wat kan ik voor U doen
          ik:   Nou ik ben al 3 dagen aan het wachten op een pakketje met nr 4362672 en dat is er                       nog  steeds niet terwijl ik er speciaal voor gezorgd heb dat er iemand thuis was.
  • nou mevrouw dat klopt ik zie in de computer dat er een kind thuis was en de policy van het bedrijf is dat we geen pakketjes aan kinderen afgeven
  • Vandaag kan ik niet de hele dag thuis zijn dus hoe gaan we dat oplossen?
  • Geen idee mevrouw, ik verbind u door
  • Hallo goedemorgen, wat kan ik voor u doen
  • hallo meneer Nou ik ben al 3 dagen aan het wachten op een pakketje met nr 4362672 en dat is er nog  steeds niet terwijl ik er speciaal voor gezorgd heb dat er iemand thuis was, dat heb ik zojuist aan de mevrouw uitgelegd aan de telefoon
  • Waarom verbind de mevrouw u met mij door?
  • Nou ik vertelde de mevrouw dat ik vandaag niet de hele dag thuis kan zijn en vroeg dus hoe we dat kunnen oplossen en toen verbond ze me met u door.
  • O vreemd, want ik weet dat niet, hoe heette de mevrouw?
  • Geen idee meneer, het was de mevrouw die de telefoon beantwoord bij jullie.
  • Nou dat zijn er meerdere, ik moet een naam weten
  • Meneer het maakt me niet uit hoe die mevrouw heet ik wil gewoon weten hoe we dit probleem gaan oplossen.
  • Nou ik wil wel weten hoe die mevrouw heet want ze mag u niet zomaar doorverbinden met mij.
  • Meneer (ik word nu echt lichtelijk geirriteerd) lost u eerst mijn probleem maar op en gaat U dan op zoek naar de mevrouw.
  • Nee mevrouw, ik wil eerst van U weten hoe zij  heette.
  • Mevrouw UPS, meneer, dat was haar naam, kunnen we dan nu uitzoeken hoe laat mijn pakket bezorgd word ?
  • Mevrouw UPS??? Ik ken niemand met die naam hier.
  • Nee Meneer, dat is ook de naam van het bedrijf, bent u niet goed wakker of zo?
  • Nou wat is dan de naam van de mevrouw?
  • WEET IK NIET MENEER, WAAR IS MIJN PAKKET IN GODSNAAM (beetje schreeuwend)
  • Mevrouw, u pakket ligt in de auto van de chauffeur die het pakket vandaag komt bezorgen tussen 8 en 18 uur. Wij kunnen geen exacte tijd geven het ligt ergens tussen die tijdzone.
  • Ik ben alleen vanochtend thuis, zou u dan aan de chauffeur kunnen vragen of het vanochtend lukt of dat hij het anders aan de buurvrouw wil geven.
  • Nee vanochtend lukt, niet het word zeker in de middag.
  • O, ik dacht dat u geen tijd kon geven?
  • Nou... ik zie dat hij vanochtend niet in de buurt is.
  • Hoe laat is hij vanmiddag dan in de buurt?
  • Daar kunnen wij geen tijd over geven, ergens tussen 8 en 18 uur 
  • U zegt net dat het in de ochtend niet lukt dus ergens tussen 12 en 18 uur?
  • Nee mevrouw, onze regels zijn tussen 8 en 18 uur.
  • Ik geloof toch echt dat ik met een debiel aan de telefoon zit meneer.
  • Nee hoor mevrouw, wij zijn heel normaal maar kunnen niet zien hoe laat een chauffeur in de buurt is
  • Nou zojuist kon u dat wel want toen zei u dat hij in de ochtend niet in de buurt was
  • Mevrouw, ik zeg u dat het pakket ergens tussen 8 en 18 uur wordt geleverd
  • Zucht, (ik sommeer mijzelf rustig te blijven) dan heb  ik de vraag of het misschien bij de buurvrouw kan worden afgeleverd? 
  • Nee mevrouw, wij geven geen pakketten bij buren af dat is de policy van het bedrijf
  • oké meneer hoe kom ik dan aan mijn pakket?
  • U zou een briefje kunnen maken dat u op uw verantwoording u zoon toestaat het pakket aan te nemen
  • Dat was gisteren meneer, mijn zoon zit op school vandaag, kan ik dat briefje voor de buurvrouw maken?
  • Nee, buren mogen geen pakketten aannemen dat is de policy van het bedrijf.
  • Dat mochten kinderen ook niet maar nu zegt u dat het wel kan met een briefje 
  • Dat is dan een uitzondering die ik maak omdat wij altijd proberen de klant tegenmoet te komen want de klant is koning dat is de policy van ons bedrijf. Kunt u me de naam van de mevrouw vertellen die u heeft doorverbonden?
  • Nee meneer voor de 100e keer ik weet niet hoe ze heet want ze heeft zich niet voorgesteld maar opgenomen met UPS geoedemorgen.
  • O, maar dan heeft ze niet naar de policy van het bedrijf gehandeld want wij moeten altijd onze naam geven nadat we UPS goedemorgen hebben gezegd.
  • Meneer, allemaal leuk en aardig maar ik wil weten hoe ik aan mijn pakket kom
  • We kunnen het op U werk bezorgen mevrouw want de policy van het bedrijf is dat we de klant tevreden willen houden
  • Meneer, als u nog 1 keer over de policy van het bedrijf begint ga ik gillen want sorry hoor maar het lijkt wel of u gebrainwasht bent
  • Nee hoor mevrouw, ik werk gewoon heel erg graag voor UPS en bij UPS doen wij er alles aan de klant tevreden te houden
  • Nou dan houdt u mij tevreden en vertelt u mij hoe ik aan mijn pakket kom
  • Vandaag komt de chauffeur bij u langs tussen 8 en 18 uur mevrouw
  • Meneer, dat wisten we al en we weten ook dat ik er dan niet ben dus hoe doen we dat dan?
  • Nou u zou een briefje kunnen maken voor u zoon mevrouw, dat is wel niet de policy van het bedrijf want we geven geen pakketjes aan kinderen af maar alles om de klant tevreden te houden dat is de policy van het bedrijf
  • tuut tuut tuut, ik heb opgehangen kon het niet meer aan, ik zie wel of het pakket ooit nog aankomt en anders laat maar, ik heb geen geduld voor dit soort onzin gesprekken en idioten. AAArgghhhh